Aerozine Riser_1

Nadszedł koniec sezonu, ale nie dla wszystkich. Dla nas on cały czas trwa, choć nieco mniej intensywnie. Co więcej, to także ten moment, gdy możemy skupić się nie tylko na nowościach ze Świata Wielkiej Kiszki, lecz także na przyjemnościach życia doczesnego. A do takich należą np. komponenty, które niczym biżuteria zmieniają oblicze naszych wyjątkowych maszyn.

Michał Śmieszek

A mówi się, że to kobiety lubią stroić się i kolor roweru dobierają pod odpowiedni lakier do paznokci (a może na odwrót...). Nic bardziej mylnego, my duzi chłopcy robimy podobnie, tylko dopisujemy do tego nasza własną teorię. Tak czy owak, spora część z nas traktuje rower o wiele poważniej, niż tylko pojazd mechaniczny służący do przemieszczania się z punktu A do B.

W każdym razie nic tak nie ucieszy dużego chłopca w jesienny dzień jak paczka z Tajwanu-via-Radom zawierająca kolorowe "świecidełka". Nasza przesyłka dotarła do redakcji Team29er sporo wcześniej, ale widniała na niej adnotacja: "pokazać na koniec sezonu" oraz "For personal use only". Naturalnie nie potrafiliśmy się opanować przed wcześniejszym założeniem kolorowych części, ale ich prezentację odłożyliśmy do tej chwili.

Aerozine-logo-x-700

Dostawcą redakcyjnych gadżetów jest Aerozine, którego produkty testujemy od ubiegłego roku. Tym, którzy nie mieli okazji przebrnąć przez nasze wcześniejsze artykuły krótko przypomnimy, że Aerozine to jeden z prężniej działających producentów rowerowych komponentów, który oprócz własnych produktów jest ich wykonawcą dla wielu innych mniejszych i większych podmiotów. To, co faktycznie wyróżnia Aerozine od reszty azjatyckich firm jest dbałość o jakość, oryginalność i konkurencyjność oferty. Flagowym produktem pozostają mechanizmy korbowe, ale Aerozine oferuje również inne równie lekkie i ciekawe komponentwy: kierownice, sztyce, łożyska sterów i suportu, śrubki, kółeczka przerzutek....słowem kolorowy "szpej" rowerowy. Jedni to uwiebiają, drudzy patrzą z pobłażaniem. My staramy się być po środku...

W paczce od oficjalnego dystrybutora Aerozine (Extremebike) znalazły się kierownice mostki oraz mechanizmy korbowe, które ku naszemu szczeremu, uwierzcie, zaskoczeniu zostały obrandowane redakcyjnym logo. Jeśli tajwański producent chciał nam podnieść morale, to mu się udało. Choć my upatrujemy w tym zminimalizowanie ryzyka odsprzedania "znaczonych" części na Ebay. :) :) :)

Aerozine Riser_1Aerozine stem white_2

("Tylko na użytek własny")

O dwublatowych korbach będzie osobny artykuł. Natomiast stwierdziliśmy, że warta grzechu będzie cała reszta komponentów.

Na pierwszy ogień kierownice: czerwony jak i szybki jak Ferrari "riser" XB 1.0b. Od razu warto zaznaczyć, że polski dystrybutor posiada całą gamę kolorów, więc nie namawiamy was akurat na ten jedyny. Aerozine przyzwyczaiło nas już do wysokiej jakości anody - kolory posiadają właściwą barwę a nie jedynie jakiś jej odcień i najwyraźniej nie mają tendencji do odbarwiania pod wpływem promieni UV - uzbrojony w nią rower stoi regularnie od lipca do dziś na otwartym balkonie. Drążek sterowy wykonano z dwukrotnie cieniowanego (1.8mm > 1.0mm) i termicznie utwardzonego aluminium AL7050 - T6, co zaowocowało zupełnie przyzwoitą wagą. Szeroka na 680mm kierownica waży realne 221g i choć wynik nie powala niżej niż na kolana, to już w stosunku do jakości i ceny wypada atrakcyjnie.

Aerozine Riser

Grafika została naniesiona laserowo,Aerozine Riser_2 więc o ile jej nie pomożemy pilnikiem, to sama nie zejdzie. Na końcach kierownicy znajdują się kreski  przydatne przy skracaniu kierownicy. Sugerując się fabryczną podziałką jesteśmy w stanie ciachnąć kierę z 680mm do 640mm. Szkoda, że logo Team29er nie znalazło sie w widocznym miejscu - byłby lans na całego w grupie znajomych, a tak pozostaje nam tylko mroczna opowieść przy grzanym winie "jak nam tajwańczyk laserem logo na piersi wycinał"

Czerwony Riser ma 15mm wzniosu, czyli standard XC i AM (jeśli można tak powiedzieć). Jest on na tyle neutralny, że nie zaburza sportowej sylwetki, a pozwala przyjąć nieco wygodniejszą pozycję. Zwłaszcza, że domyślne 680mm zapewnia dużą przestrzeń i konkretną dźwignię. Średnica mocowania 31,8 (oversize) to kolejny standard, a w połączeniu ze szlachetnym stopem aluminium tworzy wyjątkowo sztywny "układ" typowy dla tej klasy produktów. Jeśli tylko mostek odpowiada klasie kierownicy, to razem tworzą pancerny zestaw.

Do jednego z nas trafiła także prosta kierownica, model XB 1.0A. Ta w przeciwieństwie do efektywnej czerwieni została anododowana na czarny mat, który przyozdobiono białą grafiką. Niemal prostą rurkę o długości 640mm wykonano również z podwójnie cieniowanego stopu 7050 T6. 9 stopniowe gięcie powinno zadowolić każdego amatora z zacięciem MTB XC. Spora szerokość zapewni właściwą dźwignię w prowadzeniu naszego "ciągnika" jak też miejsce na liczniki, pulsometry, smartfona i mapnik. Tu również możemy w łatwy sposób skrócić posiłkując się czytelnymi oznaczeniami. Redakcyjne logo sprytnie znalazło się poza wścibskim wzrokiem paparazzi.

Aerozine handlebar

Kierownica bez "połączenia mostkowego" jest mało przydatnym kawałkiem aluminium. Ten element w wykonaniu tajwańskiego producenta z pewnością zadowoli wybredne gusta polskich rowerzystów. Mostek jest o wiele wdzięczniejszym kawałkiem aluminium. do obróbki niż prosta jak cep kierownica. Tylko od wyobraźni projektanta i dokładności obróbki CNC zależy jak fikuśnie wykrojoną część otrzymamy w finale. Mostki Aerozine nie mają sztucznej inteligencji ani specjalistycznego systemu zaciskowego. Za to wydziergane są profesjonalnie, z dbalością o detale i wagę końcową, która w przypadku wersji 90mm osiąga aż 102g. Kowadło! Mostki dostępne są w różnych długościach od 50 aż do 130mm, co 10mm. Z nieznanych nam przyczyn zrezygnowano z kolorów tęczy pozostawiając jedynie czerń i biel do wyboru. Średnica mocowania kierownicy wyłącznie 31.8mm. Z ciekawostek - jarzmo kierownicy składa się z dwóch niezależnych elementów - minimalizm do kwadratu, ale tym samym waga ultra lekka.

Od chwili "rozdziewiczenia" oba mostki Aerozine trzymają się dzielnie w komplecie z kierownicami. Nie pękają :), i żaden z gwintów nie "wyjechał" wraz ze śrubą. Wspomniane połączenie jest sztywne na tyle na ile pozwala stop aluminium 7075. 130kg (jeździec + worek kartofli, cebula i mleko zawieszone na obu końcach) nie spowodowały destrukcji lub kołysania się drążka sterowego.

Aerozine stem BlackAerozine stem Black_1

Aerozine stem white_1Aerozine stem white

Do mało widocznych elementów, ale za to pełniących niezwykle istotną rolę koniecznie zaliczamy zaciski piast. Jakość tego elementu decyduje nie tylko o sztywności połączenia koło/rama, ale o naszym bezpieczeństwie - trywialne, ale prawdziwe. Nie dziwota, że każdy z nas w drugiej kolejności patrzy na wysublimowane kształty oraz kolor anody. Aerozine dla pewnej odmiany ten komponent wyprodukował z tytanu i aluminium 7075 T6 - Aerozine Titanium - nazwa zobowiązuje. Tytanowo-aluminiowe zaciski cieszą z pewnością oko, nasze mają odpowiednio czerwony i zielony kolor. Ważą także niewiele, 44gramy. Elementem tytanowym jest oś, podczas gdy dźwignię wycięto CNC z bloku aluminium. Według producenta tegoroczny model jest trzecią generacją, i "już lepiej się nie da".

Aerozine Skewers_3

Aerozine Qr Skewers_1Aerozine Qr Skewers

Czerwone zaciski towarzyszyły na od początku sezonu, natomiast zielone od momentu przyjścia paczki. Do dziś służą należycie i bez szemrania. Nie jesteśmy w stanie ocenić, czy tytanowa para XQ 1.0 jest skuteczniejsza od zwykłego zacisku Shimano. Ściska mocno, nie odkształca się bezpowrotnie i nie traci anody. W trakcie wielokrotnych odpinań (wymiana opon, transport kół, itp) nigdy nie zawiodły. Tajwański producent oferuje aż 8 kolorów: czarny, srebrny, niebieski, różowy, czerwony, złoty, zielony i pomarańczowy.

Z innych ciekawych "świecidełek" Aerozine proponuje w sezonie 2012 bardzo mocno wycieniowane kółeczka przerzutek PL 1.0, które z pewnością zainteresują fanów "lajt-bajków". Zakochani w rowerach bedą mogli przerobić je na cudowny wisior i dać ukochanemu partnerowi. Niestety nie znaleźliśmy ich w paczce, więc zakładamy, że Aerozine nadal walczy jak wygrawerować na nich nasze logo. Podobnie jak kierownice i mostki, wycięto je CNC z aluminium 7075 i utwardzono termicznie. Jedenaście ząbków, uszczelniane łożyska przemysłowe pokazują na wadze od 11 do 12g. Kolory jak na zdjęciu poniżej

Aerozine pulleys

Ostatnią mocno biżuteryjną nowością od Aerozine są zaciski sztycy podsiodłowej XSC1.0. Naturalnie są bardzo mocno odchudzone, na tyle że obawiamy się o ich skuteczność. Z drugiej strony twardy stop 7075 zniesie wiele, więc może obejma nie pęknie przy pierwszym mocniejszym dokręceniu, a sztyca nie będzie opadać przy byle dupnięciu w siodełko. Śruba zacisku wykonana jest ze stopu tytanu, dzięki czemu ten zwykły/niezwykły kawałek metalu waży 9g w rozmiarze 34,9mm. Tradycyjnie kolor obejmy możemy pięknie zgrać z kolorem zacisków kół, kierownicą, miskami suportu, etc....

Aerozine Seat Clamo

Tajwański producent wprowadza do obiegu także ulepszone pakiety suportowe oraz łożyska ceramiczne BB30 Pressfit. Według zapewnień wszystkie łożyska maszynowe otrzymały nowe uszczelki, które mają ograniczyć nadmierne zużycie i przedostowanie się wilgoci. Pytanie, czy cokolwiek jest w stanie wytrzymać nasze bieszczdzkie błoto, "sekcje kałuż Cezarego Zamany", czy warszawską solankę.

Jak tylko dotrze kolejna paczka, nie omieszkamy się tym pochwalić. Może uda się nanieść to logo na kółeczku... :) :) :) :)

DSCN0133_zmien rozmiarDSCN0105_zmien rozmiar

PB213717_filteredPB213721_filtered

Oficjalnym dystrybutorem Aerozine w Polsce jest firma Extremebike z Radomia.

Extrekmebike logo

 

**************************************************************

It's the end of the season, but not for all. For us, it still continues, although less intensively. What's more, it is also the moment when we can focus not only on news from the World of Big Wheel, but also on the pleasures of present life. And such sinful moments include bike components, that almost like a jewelry change the look of our unique two wheeled machines.

And popular saying states that women are the only ones who like to attire themselves and pick the color of the bike according to current nail polish (chmm. maybe conversely ...). Nothing could be further from the truth, big boys do the same, only we add to it our own theory. Anyway, a good portion of us treats the bike a lot more seriously than just a human powered vehicle used to move from point A to point B.

In any case, nothing can make a big boy happier in the coldish autumn day than the parcel from Taiwan - containing colorful "glitter". Fortunately or not, our Asian shipment arrived to the Team29er office a lot earlier... but it contained a visible notes: "show at the end of the season" and "For personal use only." Naturally we could not hold back our hands from an earlier assembly of colorful parts, but decided to postpone their presentation until today.

The provider of all those gadgets is Aerozine Bike Components, whose products we test since last year. We wil briefly recall to those who do not have the opportunity to go through our previous articles that Aerozine is one of the most dynamically active producers of bicycle components, which in addition to their own products is a contractor for many other smaller and larger entities. What really stands out Aerozine from the rest Asian companies is the attention to quality, originality and competitiveness of the offer. Ultra light cranks remain still the flagship product, but Aerozine also offers other equally light and interesting bike parts: handlebars, seatposts, headset & bottom bracket bearings, screws, colorful derailleur pulleys .... shortly saying: fancy bicycle “staff”. Some bikers love it, others look with indulgence. We try to be in the middle ...

The package from the official Aerozine distributor (www.Extremebike.pl) contained stems, handlebars and crank mechanisms, which to our sincere, trust, surprise, were branded with Team29er’s official logo. If the Taiwanese manufacturer wanted to raise our morale, he surely succeeded. However, we rather see here a smart way to minimize the risk of selling "labeled" parts on Ebay. :):):)

About double cranksets we will make a separate article. However, we found that all the rest components are sin worthy to combine them into one show.
Under first heavy fire go handlebars:
  • red & fast as the Ferrari "riser" XB 1.0b.
 Immediately it is worth noting that Polish distributor has a wide range of colors, so we urge you not just on this one. Aerozine got us already accustomed to high-quality anodes - the colors are correct and not just their tint. What’s more, they apparently do not have a tendency to fade under the influence of UV light. The red and black sample was subjected regularly to direct sunlight from first of July up to today. “Steering bar is made from double butted (1.8mm> 1.0mm) and thermally hardened aluminum AL7050 - T6, which results in quite a decent weight. 680mm wide bar weighs 221g, and although this result will not knock us down, it is still perfect concerning the quality and retail price.

All graphics have been applied by Laser, so unless you help it vanish with file, it does not go down itself. At each end you will find a scale marks which will help to cut handlebar to wanted length . We are able to hack’n’slash the red riser from factory 680mm to custom 640mm. It is a pity that Team29er Logo was not put in a more prominent place. If it was then we would have a chance to show-off in front of entire group of friends.

Red riser has 15mm rise, which is standard for XC and AM (so to speak). It is neutral enough that it does not interfere with sports position, and allows you to take a little more convenient one. Especially since the default 680 millimetres provide ample space and a particular lever. 31.8 oversize clamp is another standard, which in conjunction with a noble aluminum alloy creates an exceptionally rigid "system" - typical for this class of products. If only the stem corresponds to the class of handlebar, they together form an “armor” set.
  • black as Egyptian night flat bar XB 1.0A
 Another teammate was given a flat handlebar, model XB 1.0A. This one, in contrast to the red was effectively anodised matt black, and decorated with some white graphics. Almost a straight tube with a length of 640mm is also made from double butted 7050 T6 alloy. 9 degrees back sweep should satisfy every MTB XC amateur. A large width ensures the correct lever while handling our big wheeled monster as well as space for speedometers, Heart Rate monitor, smartphone and map case. Here also we can easily reduce the length using the nice white markings. Editorial logo cleverly found itself again outside the prying paparazzi eyes.

A handlebar without the "stem connection" is not very useful piece of aluminum. This element in the making of the Taiwanese manufacturer will satisfy the discriminating tastes of Polish cyclists. The stem seems to be a much more interesting piece of aluminum in terms of CNC treatment than a simple as flail handlebar. It depends only on the imagination of the designer and CNC machining accuracy how distinctive cut gets this bike part in the final. Thoug Aerozine stems do not have artificial intelligence or sophisticated clamping system, they are cut out professionally, with attention to detail and the final weight, which in the case of 90mm long version reaches a 102g. What an heavy anvil! Stems are available in various lengths from 50 up to 130mm, in 10mm increments . For unknown reasons, rainbow colors have been abandoned, leaving only black and white to choose from. Diameter of mounting the handlebar - only 31.8mm. The interesting thing - the yoke consists of two independent elements - double the minimalism but saves some grams.

Since the first assembly both stems and bars did not show any sings of failure :), and none of the threads got demaged. Such a connection is rigid as far as the 7075 T6 alloy allows . 130kg (rider + sack of potatoes, onions and milk suspended at both bar ends) did not cause destruction or any swing of the cockpit.

For the few visible elements, but performing a vital role hub skewers should be included. The quality of this element is reponsible not only for the stiffness of the wheel & frame connection, but also for our safety - trivial, but true. No wonder as well, that each of us in second place,looks the sublime shapes and color anode. Aerozin decided to produce this component from titanium and aluminum 7075 T6 - Aerozine Titanium - the name obliges. Titanium-aluminum skewers certainly catch the eye, we have respectively red and green color. They weigh as little as 44 grams. The titanium element is the axis, while the lever is CNC cut out of a block of aluminum. According to the manufacturer this year's model is a third generation, and "it can’t get better."

Red skewers accompanied us from the beginning of the season,and green since the coming of  Asian package. To this day, both sets serve well and without hesitation. We are not able to assess whether the titanium pair XQ 1.0 is more effective than ordinary Shimano QR. But we can honestly say that they hold tight, do not deform or lose the anode. In the course of multiple releases (tires, transport of wheels, etc) have never failed. Taiwanese manufacturer offers as many as 8 colors: black, silver, blue, pink, red, gold, green and orange.

The other interesting 2012 gadgets Aerozine suggests, are very strongly butted & drilled derailleur pulleys PL 1.0, which will undoubtedly catch an eye of “light-bike" fans. Bike lovers will propably send them to a jewelery to convert it to a wonderful pendant and give his beloved partner. Unfortunately we did not find them in the package, so we assume that Aerozine still fights to find a way to engrave our logo on them. Like handlebars and stems, they were cut from 7075 aluminum CNC and thermally treated. Eleven teeth, sealed industrial bearings based on scale show weight of 11 to 12g. Avaiable colors: as shown in the photo.

The last strong jewelry novelty are Aerozine seat post clamps -  XSC1.0. Naturally they are very strongly cnc machinde, so that it kinda worries us about their effectiveness. On the other hand, hard alloy 7075 will survive a lot, so hopefuly clamp will not crack at first stronger tightening, Screw clamp is made of titanium alloy, making the ordinary / extraordinary piece of metal weighs a mere 9g (34.9 mm). Traditionally, the color of the bezel can rip beautifully with the color of QR, handlebars, stems, BB cups, etc. ....

Taiwanese manufacturer also puts into offer improved bottom bracket units and BB30 ceramic, press-fit type bearings. According to the assurances all the bearings were given new seals to reduce excessive wear and moisture penetration. The only question is, whether anything is able to withstand our finest Polish mud.
We will inform You about other Aerozine goods as soon as the next package from Asia arrives. Let’s hope, untill then Aerozine will succeed in putting the logo on the little pulleys...:):):):)