http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/Felt2015/Felt_Virtue_60_P7220524.jpg

Eurobike za nami. Wiemy już, co nowego w przyszłym roku znajdzie się w katalogu FELT. Jeszcze przed eurpejskiemi targami Amerykanie zaprezentowali w swojej siedzibie, w słonecznej Kalifornii, kolekcję na rok 2015.

Piotr Wrotek

 

Oferta pozostanie nadal obszerna i miłośnik każdej odmiany kolarstwa górskiego znajdzie coś dla siebie. Dodatkowo w przyszłym roku amerykański producent postanowił odciąć jeszcze większy kawałek tortu w segmencie fatbike i rowerów elektrycznych. Jeżeli chodzi o rozmiar 650b to warto wspomnieć jedynie, że rower All Mountain – Compulsion, wyposażony w koła 27.5 będzie produkowany tylko z aluminiową ramą. Dotychczasowy Compulsion LT3, na karbonowej ramie i kołach obutych w małą kiszkę nie będzie dostępny w 2015.

W pełni zawieszony ścieżkowiec (Virtue) i XC (Edict) będą dostępne tylko i wyłącznie na dużym kole. I bardzo dobrze . Ramy produkowane będą zarówno z włókien węglowych, jak i aluminium. Usatysfakcjonowani będą również Ci, którzy w ofercie Felt szukać będą hardtail’a.

Felt Virtue 60

Linia Virtue została wyposażona w 29 calowe koła i zawieszenie Equilink o skoku 130 mm. Rodzina Virtue to: trzy modele karbonowe i dwa aluminiowe. Topowy Virtue FRD zbudowany zostanie na karbonowej ramie UHC Ultimate + TeXtreme. Wyposażony w napęd XTR i koła Easton Haven kosztować będzie na amerykańskim rynku $9,499. Felt pochwalił się swoim nowym procesem produkcji ram z włókien. Rama Virtue w kolekcji na 2015 r. powinna być lżejsza o ok. 15% i sztywniejsza o ok. 20-25%.
Dla tych, którzy muszą poświęcić kilka gram na korzyść zbilansowania budżetu domowego pozostaje Felt Virtue 60 zbudowany na ramie z Alu 6061. Wyposażony w napęd Shimano Deore i widelec Suntoir Aion będzie kosztować $1,999.

Felt Virtue 60

Felt Virtue 60

Felt Virtue 60

Specyfikacja Felt Virtue 60

  • Rama: Felt Trail, double-butted 6061 aluminum, Hydroform, 130 mm travel, Equilink suspension technology, ControlTaper head tube, post disc mount, replaceable derailleur hanger, standard 73mm threaded bottom bracket, 12 x 142mm w/ Syntace style thru axle, Ø30.9mm seatpost size, high direct FD mount
  • Widelec: Suntour Aion LO-R fork, 140 mm travel, hydraulic lock w/rebound adjuster, Air Spring
  • Napęd: Shimano Deore 3 x 10-speed shifters, Shimano Deore high direct mount front derailleur, Shimano Deore long cage rear derailleur, Shimano Deore Hollowtech II cranks, Shimano chain, Shimano 10-speed 11-36T cassette
  • Komponenty: Felt MTB double-butted 6061 aluminum handlebar, 15mm rise x 9° sweep, 720 mm width, Felt MTB 3D-forged threadless stem, Felt butted 6061 aluminum micro-adjust seat post, WTB Volt saddle w/ steel rails, Shimano M355 hydraulic disc brakes
  • Koła: Aluminum i23 29″ rims, forged aluminum, Center Lock disc mount 32H hubs, 2.0 mm stainless steel spokes, Schwalbe Nobby Nic Performance folding tires, 29″ x 2.35″

Rozmiary: SM (16″), MD (18″), LG (20″), XL (22″)
Waga: 14.30kg

 

Felt Edict FRD

FRD jest topowym modelem linii Felt Edict. W pełni zawieszone cacko o 100 mm skoku w karbonowej wersji wyposażono w system Felt Active Stay Technology (FAST) – bez tylnego pivota. Aluminiowa wersja Edict’a zubożona jest o ten element czyli wbrew temu co napisałem o zubożeniu pivot ma.
FRD toczyć się będzie na kołach SRAM Carbon i w połączeniu z hamulcami XX będzie mieć bardzo pozytywny wpływ na niską wagę. Napęd SRAM XX1 łączyć będzie w sobie niską wagę i niezawodność. Na przodzie produkt amerykańskiego giganta – RockShox RS1 z 120 mm skokiem.

 Edict FRD

Edict FRD

Edict FRD

Specyfikacja Felt Edict FRD

  • Rama: UHC Ultimate + TeXtreme carbon w/FAST
  • Widelec: RockShox RS1, 120 mm
  • Zawieszene tylne: RockShox Monarch XX with custom tune 100 mm
  • Napęd: SRAM XX1 Grip Shift
  • Koła: SRAM Carbon Rise 60/Schwalbe Racing Ralphs
  • Rozmiary: SM (16″), MD (18″), LG (20″), XL (22″)
  • Waga: 10.00kg, 22.0
  • Cena: $8,999

Oferta Felt Edict to cztery modele karbonowe oraz jeden aluminiowy. Dla dwóch najwyższych modeli udostępniono też sprzedaż samych ram.

 

Felt Nine 1

O Felt Nine na team29er.pl było pisane już wielokrotnie. Na jesienne długie wieczory zachęcam do powtórki z rozrywki, czyli lektury artykułu autorstwa Nabiała o poszukiwaniu idealnej ramy. W karbonowym modelu Nine 1 poprawiono mocowanie tylnego koła (ukłon w stronę 142x12mm) oraz udoskonalono proces układania włókien węglowych.

W tym miejscu warto nadmienić, że zarówno dla modeli Nine FRD i Edict FRD użyta została technologia UHC Ultimate + TeXtreme. Jednak model Nine FRD dostępny jest jedynie jako frameset. Do produkcji topowego hardtaila Nine 1 użyto nieco tańszej technologii UHC Advanced + TexTreme. Korzenie włókien TexTreme sięgają branży wyścigów samochodowych. Zostały opracowane przez szwedzką firmę na potrzeby produkcji komponentów dla F1.

Felt Nine 1

Felt Nine 1

Felt Nine 1

Specyfikacja Felt Nine 1

  • Rama: Felt UHC Advanced + TeXtreme carbon
  • Widelec: RockShox Sid RL, 100 mm
  • Napęd: SRAM X01
  • Koła: Easton EA70 XCT/Schwalbe Racing Ralphs
  • Rozmiary: XS (14″), SM (16″), MD (18″), LG (20″), XL (22″)
  • Waga: 9.3kg, 20.5 lbs
  • Cena: $4,999

Oferta dotycząca hardtail Nine to trzy aluminiowe I cztery karbonowe rowery. Nine FRD i Nine 1 można nabyć jako framesety. Więcje informacji znajdziecie na www.feltbicycles.com.

 

Źródło: http://reviews.mtbr.com/